Zákoník práce - komplexní průvodce zákoníkem práce a novelizace 2025 (omezený počet účastníků na školení)

JUDr. Irena Valíčková MBA
advokátka, AK Valíček & Valíčková
JUDr. Adam Valíček MBA
advokát, AK Valíček & Valíčková

Další dostupné termíny

Termín Místo Cena
20.10.2025
09:00 – 15:00
Brno 3 298 Kč Vybrat
2.12.2025
09:00 – 15:00
Brno 3 298 Kč Vybrat
2.12.2025
09:00 – 15:00
ONLINE 3 132 Kč Vybrat

Cílem semináře je seznámení účastníků se základními pracovněprávními instituty, se kterými se lze v praxi nejčastěji setkat. Po absolvování celodenního školení získá účastník komplexní znalosti základů zákoníku práce vhodných pro praxi, jako je správné sjednání pracovního poměru či jeho ukončení s důrazem na soudní rozhodnutí týkající se neplatného rozvázání pracovního poměru. Budou probrány nejčastější chyby v pracovních smlouvách a tipy pro zaměstnavatele, problematika přesčasů a pracovní doby, jakož i právní úprava náhrady škody.
Důraz je kladen rovněž na výkon práce na základě dohody o provedení práce či dohody o pracovní činnosti. Lektoři upozorní i na časté kontroly ze strany inspektorátu práce.

Seminář je obohacen o zdůraznění změn v roce 2025 v zákoníku práce a nejasnosti při výkaldu změn.

Vše doplněno o praktické příklady a prostor pro praktické dotazy účastníků!

Seminář je určen pro účastníky na pozici zaměstnance i zaměstnavatele, začátečníky i pokročilé.

Obsah semináře:

  1. Požadování údajů při výběru zaměstnanců, dotaz na těhotenství a požadavek na výpis z trestního rejstříku.
  2. Vznik pracovního poměru se zaměřením na pracovní smlouvu v praxi.
  3. Jak správně sjednat místo výkonu práce.
  4. Pracovní náplň v praxi, následky odmítnutí převzetí nové pracovní náplně.
  5. Zkušební doba a její prodlužování.
  6. Pracovní poměr na dobu určitou a neurčitou, jak správně sjednat pracovní poměr zástupu za MD. Kratší úvazky a povinnost jejich zavedení.
  7. Převedení na jinou práci a problematika pracovních cest v praxi.
  8. Skončení pracovního poměru z pohledu teorie i praxe.
  9. Nejčastější chyby při skončení pracovního poměru, vybraná soudní rozhodnutí.
  10. Dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr.
  11. Práce přesčas a její podmínky.
  12. Dovolená z pohledu teorie a praxe. Podmínky pro její převádění a určování.
  13. Náhrada škody zaměstnance i zaměstnavatele.
  14. Doručování a elektronizace v praxi.
  15. Homeoffice a jak jej správně sjednat
  16. Diskuse.

Lektoři si vyhrazují právo přednášet každý samostatně.

Vedoucí partner advokátní kanceláře Valíček & Valíčková, advokátní kancelář, s.r.o., která se řadí mezi větší advokátní kanceláře České republiky a jež získala ocenění Právnická firma roku 2019 a roku 2022 – velmi doporučovaná kancelář v oblasti pracovního práva, dále byla tato advokátní kancelář zařazena mezi TOP advokátní kanceláře v ČR týdeníkem EURO a mezi Významné advokátní kanceláře ČR společností Epravo.cz.

Lektorka je autorkou pracovněprávních vzorů pro právní systém ASPI od společnosti Wolters Kluwer, a.s., členkou Rady Expertů Unie personalistů a členkou Kolegia expertů AKV Praha. Je autorkou mnoha článků a publikací. Tým kanceláře tvoří více než 20 odborníků. Kancelář má bohaté zkušenosti se zastupováním u soudních jednání, inspektorátů práce a dalších orgánů. Během školení si lektorka zakládá na osobním přístupu ke každému klientovi.

Vedoucí partner advokátní kanceláře Valíček & Valíčková, advokátní kancelář, s.r.o., která se řadí mezi větší advokátní kanceláře České republiky a jež získala ocenění Právnická firma roku 2019 a roku 2022 – velmi doporučovaná kancelář v oblasti pracovního práva, dále byla tato advokátní kancelář zařazena mezi TOP advokátní kanceláře v ČR týdeníkem EURO a mezi Významné advokátní kanceláře ČR společností Epravo.cz.

Lektor je autorem pracovněprávních vzorů pro právní systém ASPI od společnosti Wolters Kluwer, a.s., členem Rady Expertů Unie personalistů a členem Kolegia expertů AKV Praha. Je autorem mnoha článků a publikací. Tým kanceláře tvoří více než 20 odborníků. Kancelář má bohaté zkušenosti se zastupováním u soudních jednání, inspektorátů práce a dalších orgánů. Během školení si lektor zakládá na osobním přístupu ke každému klientovi.

Certifikace kurzu

  • Vzdělávací agentura TSM, spol. s r. o. je akreditovanou vzdělávací institucí MV ČR dle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů a toto školení je také vhodné v rámci průběžného vzdělávání úředníků ÚSC. V případě, že jste úředník dle výše uvedeného zákona a potřebujete vystavit akreditované osvědčení, zaškrtněte tuto možnost při vyplnění Vašeho jména v přihlášce.
  • Úředníci ÚSC mají kurzovné osvobozené od DPH.

online kurz

Online kurzy jsou realizovány prostřednictvím platformy ZOOM.

Přístupové údaje budou zaslány vždy cca dva dny před konáním školení na email, který jste uvedli v přihlášce na školení.

Výukovou online místnost otevíráme vždy hodinu před začátkem školení, abyste se mohli v klidu připojit a vyzkoušet spojení. V případě, že by cokoli nešlo, volejte 517 333 699, vyřešíme to spolu.

 

Jak se Zoomem pracovat?

Máte dvě možnosti:

- Zoom si nainstalovat, což je nejlepší možnost, ale ne každý ji může/chce využít (klikněte „Download“ a dále postupujte intuitivně dle pokynů "OK", "I Agree", "I accept" a podobně).

- spustit Zoom přes webový prohlížeč (možnost "Join from your browser"). V takovém případě ale je třeba ideálně použít internetový prohlížeč Google Chrome či Microsoft Edge. Spuštění v prohlížeči Internet Explorer nebývá ideální. Poté klikněte na "Launch Meeting".

 

Podrobný návod naleznete ZDE

 

Těšíme se na Vás online :)

Termín
20.10.2025
Čas
09:00 – 15:00
Lokalita
Obsahuje
e-osvědčení, materiál k semináři
Certifikát po absolvování
Kurz vhodný pro úředníky ÚSC
3 132 Kč bez DPH
3 790 Kč včetně 21% DPH