Na semináři si osvojíte postupy při rozvrhování pracovní doby. Podrobně bude rozebrána problematika nerovnoměrného rozvržení pracovní doby a dalších forem (vícesměnné provozy, pružná pracovní doba, případně i konto pracovní doby) z pohledu zákoníku práce a skutečné praxe ve firmách. Naučíte se řešit hlavní praktické problémy spojené s rozvrhem pracovní doby.
Program semináře:
1. Úvod do problematiky.
2. Základní pracovněprávní pojmy související s problematikou pracovní doby a forem jejího zákonného rozvrhování.
- pracovní doba
- doba odpočinku
- směna a vícesměnné provozy
- noční doba/noční práce
- rovnoměrné rozvržení pracovní doby
- pružná pracovní doba
- nerovnoměrné rozvržení pracovní doby
- vyrovnávací období – 26/52
- konto pracovní doby
- odborová organizace a rozvrhování pracovní doby
3. Rozvržení pracovní doby z pohledu zákonných regulací a personální praxe - zákonná pravidla a regulace ve vztahu k pracovní době
- přestávky v práci
- bezpečnostní přestávky v práci
- doba odpočinku – nepřetržitý odpočinek mezi směnami a týdnu, dny pracovního klidu
- práce přesčas
4. Praktické rozbory jednotlivých forem pracovní doby
- rovnoměrné rovržení
- nerovnoměrné rozvržení
- pružné rozvržení
- konto pracovní doby
5. Výkon práce ve vztahu k její evidenci u pracích konaných mimo pracovní poměr
- dohoda o pracovní činnosti
- dohoda o provedení práce
6. Dovolená a pravidla jejího čerpání z pohledu zaměstnavatele
- dovolená za kalendářní rok
- poměrná část dovolené
- výměra dovolené
- dovolená za odpracované dny
- čerpání dovolené
- hromadné čerpání dovolené
- krácení dovolené
- převádění dovolené do následujících let
- 30. 6. a právo zaměstnance na čerpání loňské dovolené
7. Zákonné povinnosti zaměstnavatele související s evidencí pracovní doby a vykazování čerpání dovolené
Absolvent Právnické fakulty, specialista na pracovní právo s bohatými zkušenostmi a velký praktik s lidským přístupem k právní problematice. Více jak 15 let vykonává přednáškovou a konzultační činnost na seminářích zaměřených na oblasti personálněprávní, vztahy mezi zaměstnavateli a odbory a občanské právo. Podílí se na školících programech pro firmy, státní a veřejnou správu a aktivně se účastní ve vyjednávacích týmech zaměstnavatelů.
online kurz
Online kurzy jsou realizovány prostřednictvím platformy ZOOM.
Přístupové údaje budou zaslány vždy cca dva dny před konáním školení na email, který jste uvedli v přihlášce na školení.
Výukovou online místnost otevíráme vždy hodinu před začátkem školení, abyste se mohli v klidu připojit a vyzkoušet spojení. V případě, že by cokoli nešlo, volejte 517 333 699, vyřešíme to spolu.
Jak se Zoomem pracovat?
Máte dvě možnosti:
- Zoom si nainstalovat, což je nejlepší možnost, ale ne každý ji může/chce využít (klikněte „Download“ a dále postupujte intuitivně dle pokynů "OK", "I Agree", "I accept" a podobně).
- spustit Zoom přes webový prohlížeč (možnost "Join from your browser"). V takovém případě ale je třeba ideálně použít internetový prohlížeč Google Chrome či Microsoft Edge. Spuštění v prohlížeči Internet Explorer nebývá ideální. Poté klikněte na "Launch Meeting".
Podrobný návod naleznete ZDE
Těšíme se na Vás online :)