Termín: pátek 7. červen 2019 - zahájení v 9:30 hodin (9:30 - 14:00 h)
Místo: PRAHA 1, učebna firmy TSM, Opletalova 1417/25 (vchod dvorním traktem, zadní budova, recepce č. 2)
Učebny se nachází ve středu Prahy, naproti Hlavního nádraží, 200 m od Václavského náměstí. Ve vzdálenosti několika desítek metrů je stanice metra linky C - Hlavní nádraží a zároveň jedno z pražských železničních nádraží. Do 2 minut chůze jsou dostupné i tramvajové linky. Z Florence metro C (směr Háje), výstup Hlavní nádraží. Z Hlavního nádraží 5 minut chůze.
Mapa
Zvětšit mapu
PRAHA 1, učebna firmy TSM, Opletalova 1417/25 (vchod dvorním traktem, zadní budova, recepce č. 2)
Cena: 1.800,- Kč ( v ceně je zahrnuta coffee break, písemný materiál )
Přednáší: JUDr. Michal BORTEL
advokát, specialista na obce a kraje    
Další semináře s tímto lektorem
Akreditace: Seminář je akreditován MV ČR, číslo akreditace: AK/PV-318/2008. Seminář je akreditován , číslo akreditace: .
Program: Seminář je určen pro zaměstnance obcí a krajů, kteří vyřizují agendu stížností a petic.
Cílem semináře je seznámit účastníky kurzu komplexně s vedením agendy stížností a petic.
Úvodní část kurzu je věnována zakotvení problematiky stížností a petic v právním řádu ČR. Pokud se týká stížností, bude výklad soustředěn na příslušná ustanovení zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů; zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů a dále se výklad bude věnovat problematice stížností podle § 175 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
Výklad bude též zameřen na posouzení podání jako stížnosti, základní prvky podání stížnosti a náležitosti s tím související.
Pokud se týká úvodního výkladu věnovanému petičnímu právu, ten bude zaměřen na definiční právní znaky petice podle zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním, ve znění pozdějších předpisů.
Výklad bude obsahovat právní souvislosti zákona č. 85/1990 Sb., o právu petiční ve vztahu ke stížnostem.
Další část bude věnována výkladu o způsobu vyřizování stížností a petic.
V této části budou účastníkům kurzu poskytnuty informace o různých typech způsobů vyřizování stížností a petic, a to z praktických zkušeností přednášejícího.
Důraz bude kladen především na procesní stránku vyřízení věci a bude se současně věnovat problematice lhůt při vyřizování stížností a petic.
Cílem bude seznámit s různými praktickými zkušenostmi s vyřizováním této agendy na úrovni obcí a krajů. Dále bude pojednáno o různých úpravách této agendy ve vnitřních předpisech obcí a krajů a pojednáno bude též o jejich praktických zkušenostech.
Poslední blok výkladu se bude věnovat evidenční agendě stížností a petic a problematice sankcí a odpovědnosti za vyřízení stížnosti a petice. Stejně jako výklad obsáhne i praktické příklady způsobů vyřízení stížností a petic. Krátce bude předestřen princip „výkonu dobré veřejné správy“ při aplikaci této agendy vycházející z Evropské charty místní správy a teoretické publikace k dané problematice. Krátce bude také zmíněna rozhodovací praxe Veřejného ochránce práv v agendě vyřizování stížností a petic jednotlivými složkami obecní a krajské samosprávy. Dotazy.

Seminář probíhá v omezené skupině posluchačů.

Vytisknout informace o kurzuVytisknout informace o kurzu

Závazná přihláška

Položky označené symbolem * jsou povinné.

Informace ohledně zpracování osobních údajů najdete zde

**Jste-li úředník a dle zákona č. 312/2002 Sb. o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, potřebujete osvědčení akreditované MVČR, v přihlášce zaškrtněte ikonu označenou ** a vyplňtě i datum a místo narození.
Seznam účastníků:
Titul:
*Jméno:
*Příjmení:
Titul:
Datum nar.:
Místo nar.:
**
Další účastník:
Kontaktní / fakturační údaje:
Máte-li IČ, vyplňte následující řádek a stiskněte tlačítko, z databáze ARES bude načteno DIČ, název společnosti a adresa. V případě změny je možné vyplněné údaje upravit.
V případě, že jste fyzická osoba a nemáte IČ, vyplňte do políčka IČ číslo 0.
IČ pro ARES:
Obchodní jméno:
*Ulice:
*Město / *PSČ:
/
*IČ / DIČ:
/
*Telefon:
*E-mail:
(k zaslání potvrzení přihlášky s údaji k platbě)
Způsob úhrady:
Dodací adresa pro korespondenci:
  Dodací adresa je stejná jako fakturační
Obchodní jméno:
Ulice:
Město / PSČ:
/
Poznámka:
Číslo objednávky:
(bude uvedeno na faktuře)

V případě, že požadujete vegetariánské menu, u seminářů, kde je uveden oběd, prosíme o sdělení v poznámce.

Variabilní symbol a podklady k platbě budou zobrazeny až po úspěšném odeslání objednávky.

Upozornění: Objednávka se skládá ze 2 kroků, platnou objednávku odešlete až z Nákupního košíku v dalším kroku!

Informace ohledně zpracování osobních údajů najdete zde

KURZ Stížnosti a petice 07.06.2019